<p> مطابق تعریف اول اگر صادقانه رفتار کردن، راهحل یک مسأله باشد ایده خواهد بود، مثلاً شاید مسألهی تحکیم خانواده در میان باشد یا جلب اعتماد کارمندان یک شرکت اما مطابق تعریف دوم، زمانی یک ایده است که ساختارهای موجود را عوض کند، یعنی اگر مسألهی تداوم رابطهی زناشویی مطرح باشد، ایده نیست چون تغییری ایجاد نمیکند. آنها کسب و کارهایی مانند Uber و Airbnb را مثال میزدند و میگفتند که الان دورهای است که اقتصاد بر مبنای اشتراک رواج یافته است. یکی از پرسشهایی که معمولاً برای فروشگاههای اینترنتی مطرح میشود این است که آیا فروشگاههای اینترنتی هم میتوانند محتواهایی مانند دابسمش، طنز، دوبله، نمایش استعدادهای خاص، تقلید صدا، ولاگ، خوانندگی و مصاحبه داشته باشند یا خیر؟ یک حقیقت ساده در این واقعیت وجود دارد که استیو جابز از اپل در کاوش و توضیح نوآوری های مبتنی بر محصولات موجود مانند لپ تاپ، تلفن های همراه، پخش کننده های موسیقی عالی بود. از شما میخواهم مخاطبان خود را را متوجه کنید که در روزمرهی آنها شریکید و به آنها اهمیت میدهید. اگر آنها شما را فقط برای خرید محصول یا دریافت خدمات دنبال میکنند ممکن است از محتواهای متفرقه در پیج شما استقبال نکنند.</p>
<p> اما در حالی که میتوانید از این محتواها برای اشتراکگذاری عکسها و فیلمها استفاده کنید اما ادیت نکردن و اشتراکگذاری آنها بدون ویرایش میتواند برای مخاطبان شما خستهکننده شود. با ارائۀ محتوای آموزشی به مخاطبان خود نشان میدهید که تنها هدف شما فروش محصول یا خدمات نیست. حتماً دیدهاید که اینفلوئنسرها و پیج های فروشگاهی محتواهای آنباکسینگ خود را بهروشهای جذاب و مختلف منتشر میکنند که معمولاً موزیکهای بسیار خاصی نیز روی آنها ادغام میشود. ایده پردازی برای حل طیف وسیعتری از مشکلات و کشف فرصتهایی که کل سازمان را تحت تاثیر قرار میدهند، مفید است. به همین نسبت کسی که هوش منطقی ریاضی بالایی دارد، توانایی حل مسائل به روشهای خلاقانه را خواهد داشت. اگر درزمینۀ مد و زیبایی، سلامت پوست و مو، طراحی دکوراسیون و معماری داخلی فعالیت میکنید انتشار این محتواها را در اولویت قرار دهید. اگر تمام محتواهایی که منتشر میکنید فقط پیرامون موضوع قهوه و اطلاعات این محصول برای فروش باشد، شما نمیتوانید مخاطبان وفادار و همیشگی داشته باشید. شما باید بهعنوان صاحب یک پیج اینستاگرامی مخاطبان خود را بشناسید. اگر می خواهید فالوورهای خود را با استفاده از استوری اینستاگرام با محتوای خود درگیر نگه دارید، باید برنامهریزی کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید.</p>
واتساپ
<p> شما میتوانید برای ایجاد تنوع در محتوایی که برای فروشگاه اینترنتی خود در اینستاگرام تولید میکنید از محتواهای مربوط به معرفی کتاب، سریال و فیلم استفاده کنید. اگر قصد معرفی یک محصول جدید، تعریف یک داستان و ماجرای مهم را دارید، حتما از طریق ویدئو پیغام خود را به مخاطبان برسانید، زیرا تاثیرگذاری آن چند برابر میشود. یکی از روشهای ایجاد تنوع در محتواهایی که برای فروشگاه اینترنتی خود تولید میکنید این است که پشتصحنۀ مربوط به فعالیت همکاران خود را نشان دهید و در این صحنهها به معرفی آنها بپردازید تا مخاطبان شما بهصورت غیرمستقیم با تیم فعال در کسبوکارتان آشنا شوند. برای رویدادهای مختلف برنامهها و محتواهای متفاوتی را برنامهریزی کنید و برای برخی از آنها تخفیف استفاده کنید یا از ایدههای پیجهای همکارانتان برای جذب مخاطب الهام بگیرید. اما از علاقۀ همین افراد به کتابهای فاخر از نویسندههای معروف یا فیلم و سریال کارگردانهای متبحر کم نشده است. شما میتوانید در قالب نقلقول سخنان، کتابها و فیلم و سریالهای افراد معروف را منتشر کنید و نکات آموزندهای که بیان میکنند را منتشر کنید. این سیستم که از زمان های قدیم تا به امروز به عنوان سیستم گرمایشی بوده و از چوب به عنوان سوخت استفاده می شود ، در به صرفه بودن بسیار معروف است.</p>
<p> این تک رنگ می تواند یا رنگ سفید باشد یا رنگ های روشن طوسی و غیره که استفاده از آنها می تواند درخشش منزل شما را بیشتر کند و خانه را بزرگتر نشان دهد. آموزش همیشه طرفداران و دنبال کنندگان خود را دارد و افراد زیادی هستند که احتمالاً علاقه دارند مسیری را که شما پیمودهاید، طی کنند. معمولاً کاربران اینستاگرام به این دسته از محتواها در اکسپلورر نیز اهمیت زیادی میدهند و علاقه دارند آنها مشاهده کنند. اگر ایدههای محتوایی به ذهنتان نمیرسد، نظرسنجی انجام دهید و از مخاطبان خود بخواهید به انواع محتوای مورد علاقه خود رأی دهند. به نکات خاصی که از آن کتابها یاد گرفتهاید اشارهکنید و اگر میتوانید بین آنها و اتفاقات روزمره ارتباط ایجاد کنید. شما هم میتوانید برای ایجاد تنوع در محتواهای تولیدشده برای فروشگاه اینترنتی خود سوار موج چالشهای اینستاگرام شوید و با آنها همراه شوید. مناسبتهای بسیاری زیادی وجود دارد که هرکس میتواند با توجه به موضوع فروشگاه اینستاگرامی خود از آنها استفاده کند و متناسب با محصول یا خدمات خود امتیازات ویژهای را در اختیار مخاطبان قرار دهد. برای اهداء جوایز به مخاطبان خود میتوانید از بازدیدکنندگان استوری ها نیز مخاطبان همیشگی خود را شناسایی کرده و بدون مسابقه به آنها جایزه بدهید.
- پنجشنبه ۰۱ دی ۰۱ ۱۵:۰۵
- ۷ بازديد
- ۰ نظر