<p> اعلام این خبر از صفحه رسمی «پارسا خائف» در اینستاگرام اعلام شده و بزودی نیز خبرهای انتشار این اثر به دنیای موسیقی اعلام خواهد شد. به گزارش هنر موسیقی به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، کتاب «بداهه نوازی در موسیقی سنتی ایران» نوشته ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه ژاپن و هنرمند برجسته ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط کامل دارد، توسط انتشارات استایل نوت (stylenote) در ۱۳۲ صفحه و به زبان ژاپنی منتشر شد. گوشی جدید ساز با عنوان «پایاکوک» با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی در خانه هنرمندان ایران رونمایی شدند. سحر طاعتی- هنر موسیقی : نمایش - موسیقی «کافه عاشقی»، نمایشی برگرفته از داستان لیلی و مجنون نظامی گنجوی و جامی که با نگاه موسیقایی کارگردانش، موسیقی سنتی ایران جایگاه خاصی را در این نمایش بهخود اختصاص داده بود. از جمله اینها، سومین آلبوم راک خارج از ایران شرکت «بم آهنگ» است که خردادماه سال آینده منتشر خواهد شد. » یکی از پرطرفدارترین آثار او محسوب میشود.</p>
<p> مهدی یاورمنش: انگار صدایش برای شاهنامه خوانی آفریده شده است؛ لحن حماسی او به خوبی با اشعار فردوسی هم خوان میشود و بر دل شنونده مینشیند. بر مبنای گزارش منابع، تیمور بهترین نقاشان را در پایتخت خود گردآورد و برای آنها جایگاهی خاص قائل شد (ابن عربشاه، ص307؛ کلاویخو، ص246). در اینجا شاعر خود را به حرف غین تشبیه کرده است و وجه شبه را دو مورد قرار داده است: خمیدگی حرف غین و نیز گرانباری آن به جهت آن که چهار نقطه را با خود حمل میکند. در ادامه گزارش دوشنبه ششم دی روزنامه فرهیختگان آمده است: سال گذشته بود که گزارشی در «فرهیختگان» با عنوان «مصرف موسیقی ایرانیها به روایت آمار» منتشر شد و در آن در سوالی از مخاطبان موسیقی درمورد سبک موسیقی موردعلاقهشان سوال شد: «بیشتر به چه سبک موسیقیای گوش میکنید؟ کنسرتهای پنج سال اخیرش در ایران و چند کشور دیگر که در آن داستان ضحاک روایت میشود، همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. موسیقی سنتی ایرانی یکی از جلوههای بارز فرهنگ ایرانیان است که با تکیه بر اساتید و هنرمندان برجستهی آن به جهانیان نیز شناسانده شده است، این درحالی است که امروز گرایش به سازهای سنتی در میان جوانان کاهش پیدا کرده و بسیاری از جوانان نام سازهای سنتی ایران را نیز نمیدانند و به سازهای غربی گرایش دارند!</p>
تلگرام
<p> در این پژوهش تأثیر گفتمان غربزدگی بر ادبیات داستانی دهههای چهل و پنجاه شمسی در ایران بررسی و دو رمان شازده احتجاب و بره گمشده راعی اثر هوشنگ گلشیری و نیز رمان سووشون سـیمین دانشور در بستر این گفتمان بازخوانی شده است و تقریباً شبیه مقاله پیشین بر رد ارتباط با غرب تأکید شده است. به گزارش هنر موسیقی ، آیین گشایش این نمایشگاه روز شنبه ۲۱ اسفند با حضور شهردار "ورونا" مدیر مرکز تاریخی ناحیه یک این شهر، صولت سرکنسول ایران درمیلان و دکتر اسلامی مدیر سابق فرهنگسرای نیاوران و مشاور کانون گردشگری و اتوموبیل رانی ایران، همراه با اجرای موسیقی سنتی و پذیرایی ایرانی انجام شد. مدیرعامل خانه موسیقی در دیدار هنرمندان و رئیس جمهور گفت: هنر موسیقی پیشآهنگ دیپلماسی فرهنگی است، پس بیاییم تلاش کنیم هنرمندان موسیقی کارشان را با آسودگی خیال انجام دهند. یکی دیگر از ترانههای رامش که مورد توجه قرار گرفت، ترانهٔ «اسمر اسمر» که یک ترانهٔ محلی کردیاست و با نام «اسمر یارم» نیز در آن دوره شناخته میشد که تنظیم این ترانه را ناصر چشمآذر انجام دادهاست. سریالی کارتونی، مجموعه کتاب کارتون استریپ و همچنین نام شخصیت اصلی این دو است. به گزارش روز چهارشنبه هنر موسیقی از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، این کتاب که به تعامل میان آواز، ساز، بدن و سیستم مدال و نمونه های مختلف می پردازد؛ در ۶ فصل و ۱۳۲ صفحه، توسط انتشارات استایل نوت (stylenote) به زبان ژاپنی منتشر شده و هم اکنون در شبکه توزیع کتاب ژاپن در حال توزیع و فروش است. </p>
<p> به گزارش خبرنگار مهر، «دریچهای به بیکرانگی» به آهنگساز و تنظیم حامد فکوری و مقداد شاه حسینی و خوانندگی اشکان کمانگری از هنرمندان فعالی موسیقی ردیف دستگاهی ایران و همراهی تعدادی از نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی منتشر شد. او مرد عرصههای پر خطر و کمتر آزموده شده آواز ایران است؛ شهرام ناظری بعد از آنکه مولوی خوانی را در موسیقی کشور جا انداخت، اینک به سراغ اشعار فردوسی رفته است. «ایدئولوژی» مجموعهای از افکار و باورهایی است که انسانها پذیرفتهاند و خود را پایبند به این باورها میدانند، این باورها همراه همیشگی انسانها است و در موقعیتهای مختلف ایفای نقش میکنند. این مؤلفهها به صورت نامرئی در لایههای معنایی نفوذ کرده و خود را به شکل حقیقت به مخاطبان معرفی میکنند. جواد صفایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص معضلات و معایب گسترش موسیقی زیرزمینی گفت: گسترش موسیقی زیرزمینی ناشی از محدودیت بیش از حد است در حالی که ما باید شرایط را البته برای آن نوع از موسیقی که شرع حرام نمیداند و هویتش را از فرهنگ ما گرفته، تسهیل و هنرمندان آن را تشویق و ترغیب کنیم تا اجازه فعالیت داشته باشند و در این صورت با مظاهر موسیقی مبتذل هم مقابله میشود و دیگر نیاز به کار زیرزمینی برای جوانان و یا هنرمندانی که میخواهند فعالیت کنند، نیست.</p>
- دوشنبه ۲۱ آذر ۰۱ ۱۷:۴۲
- ۷ بازديد
- ۰ نظر